מה זה Tableau ולמה לעבוד איתו?

ע

תוכן עיניינים:

  1. מה המשמעות של Tableau?
  2. מה Tableau עושה שהפך להיות הכלי המועדף בקרב ארגונים שמחפשים להפיק ערך מהנתונים שלהם?
  3. מהן נקודות החוזקה נוספות של Tableau?
  4. איך Tableau מצליח לעבוד עם נתונים בכזו קלות?
  5. מגוון מוצרים ש-Tableau מציעים
  6. למה לעבוד עם Tableau כאשר אפשר להסתדר עם Microsoft Excel?
  7. נאיה קולג’ הינה מרכז הדרכה רשמי ויחיד בישראל של חברת Tableau
  8. מידע אודות הקורסים שלנו
  9. הקלטות ממגוון הרצאות במכללה

 

Tableau הוא כלי BI מוביל בעולם, עם יכולות ויזואליזציה עוצמתיות וממשק משתמש נוח ואינטואיטיבי מאוד. אין צורך בידע בתכנות בעבודה מול Tableau.

מה זה Tableau ולמה לעבוד איתו?

הכלי מאוד שימוש בתחקור נתונים מעמיק ומורכב, יודע לייצר דוחות מדהימים ולמעשה מסייע בקבלת החלטות עסקיות קריטיות לכל ארגון.

שש שנים ברציפות Gartner מציגה את הכלי כמוביל בעולם, אל מול מתחרות מאוד חזקות כמו: PowerBI של מיקרוסופט, Qlikview, SAS, Sisense ואחרים.

חברות מתחרות בעולם הtableau

מה המשמעות של Tableau?

טאבלו, שמשמעותה בצרפתית – תמונה, היא חברת תוכנה שבסיסה בסיאטל, וושינגטון, ארה”ב שחזונה השאפתני הוא: “לעזור לאנשים לראות ולהבין נתונים”, לכן דואגת החברה לעמוד בסטנדרטים ודרישות מחמירות על מנת להגדיר נכונה את הדרך שבה אנשים משתמשים בנתונים כדי לפתור בעיות.

Tableau הוא כלי מנצח כשמדובר בהצגה אינטרקטיבית של נתונים והדמיה של ניתוח, וזאת על מנת לסייע לארגונים לפתור את בעיות בעולמות הדאטה ולהגיע למצב של ארגון שיודע לקבל החלטות מונחות נתונים ולא תחושות או אינטואיציה.

מה Tableau עושה שהפך להיות הכלי המועדף בקרב ארגונים שמחפשים להפיק ערך מהנתונים שלהם?

אחד המאפיינים הבולטים של Tableau שרואים היום בשוק – הוא שימוש בכלי גם על ידי אנשים וארגונים שעד כה נמנעו משימוש בויזואליזציה, מניתוח אנליטי או משימוש בכלי BI כלשהו, וזאת אודות לממשק נוח וידידותי למשתמש ודרך אינטואיטיבית של עבודה עם נתונים.

לקבלת פרטים אודות קורס tableau למשתמשים שנאיה קולג’ מציעה לחצו כאן

מהן נקודות החוזקה נוספות של Tableau?

  • אין צורך בידע טכני מתקדם כדי לעבוד עם הכלי – אין צורך לערב צוות טכני כדי להתחיל לעבוד עם טאבלו.
  • טאבלו דוגלים בדמוקרטיזציה מלאה של נתונים – שקיפות חוצת ארגון – בכל הרמות ניתן לאפשר למשתמשים להיות חשופים לנתונים, לגשת לנתונים, ללא תקלות. זה מאפשר קבלת החלטות מהירות ומהימנות.
  • באמצעות הכלי יש תשובה לכל שאלה עסקית – אין ספור אפשרויות ויכולות שמגלות בפני המשתמש עולם שלם של דאטה ועבודה עליו כדי לשאול כל שאלה אפשרית.
  • יכולות הדמיה יוצאות מן הכלל – בדרך מאוד פשוטה ומהירה אפשר להפוך מספרים לגרפים, תרשימים עם שימוש בתוויות, צבעים, מימדים ועוד.
  • עובד על כל סוג מכשיר ובכל סביבה – תמיד יהיה זמין לקבל תובנות עסקיות.

 

איך Tableau מצליח לעבוד עם נתונים בכזו קלות?

Tableau, בניגוד לכלי BI אחרים, הוא כלי מוביל בעולם. יש לו גישה ייחודית לנתונים, ככל שיהיו מורכבים, או מכל מקור מידע שיש בארגון, זה כלי שקל מאוד ללמוד להשתמש בו.

מייסדי Tableau הציבו לעצמן מטרה לדמות תהליכים ש-Tableau מריץ כך שיחקה את האופן שבו המוח האנושי מבין את הנתונים באותו האופן Tableau מממש גם את הדמיית הנתונים.

מאחורי הקלעים רץ מנוע חזק המבוסס על טכנולוגיות מסורתיות וחדשניות בעולם הנתונים וגרפיקה ממוחשבת, ובכך הכלי מסייע לענות על השאלות דחופות וקריטיות.

הכלי מספק ממשק אינטואיטיבי של drag-and-drop שזמין לכל רמות הידע, והוא בנוי מאפס כתוצאה מחשיבה יצירתית מצד אחד ומקצועית מצד שני, וזה מקל על שימוש בכל המוצרים ש-Tableau מציעים.

מגוון מוצרים ש-Tableau מציעים:

  • Tableau Desktop

גרסא שזמינה למשתמשים עם צרכים שונים, בכל רמות הארגון, המאפשרת אחסון ושמירה של דוחות ו- dashboards על שרת של Tableau ואת המשך העבודה איתם דרך דפדפן של הכלי.

ניתן להתחבר עם סוגים שונים של נתונים ולהמיר אותם לכלים שונים של Tableau: Tableau Reporting, Tableau data visualization, Tableau dashboard, שזמינים גם במובייל.

בגרסא המורחבת – Tableau Desktop Professional – ניתן לפרסם את הנתונים על שרת Tableau, על Tableau Public או Tableau Online.

• Tableau Desktop

  • Tableau Server

Tableau Server הינו עוד מוצר שמאפשר להפיץ מידע אינטרקטיבי בקרב מקבלי החלטות.

השימוש במוצר מאפשר כמובן לבצע את כל הפעולות שניתן לעשות ב – Tableau Desktop, אבל כולל גם אפשרות שליטה על המידע ששמור בשרת.

אדמיניסטרטור של השרת שולט על גישה לשרת, כולל היבטים של אבטחת מידע, טיפול בהרשאות, וביצועים של כל המוצרים של Tableau שקיימים בארגון.

  • Tableau Online

מוצר Tableau Online הינו פלטפורמה שרצה בענן וזמינה מכל מכשיר, מכל דפדפן ומכל מקום. כלי נוח לשיתוף מידע למשתמשים רבים בכל רחבי העולם.

למה לעבוד עם Tableau כאשר אפשר להסתדר עם Microsoft Excel?

משתמשים רבים תוהים למה להתחיל להשתמש בכלי BI מורכב ומתקדם כמו Tableau כאשר לטענתם מסתדרים יפה גם עם אקסל.

ללא ספק, אקסל הינו כלי חזק ומאוד שימושי, וגם יודע לתת אפשרויות של Self-Service BI באמצעות התקנת תוספים כגון: PowerQuery, PowerView, PowerPivot.

אבל עדיין אקסל לא מסוגל להתקרב לרמת הוויזואליזציה ויכולת לפתח dashboard אינטרקטיבי כמו Tableau.

 

ראו סרטון שבו מסבירים באופן ברור מה עוד ההבדלים בין שני הכלים:

אם אתם מחפשים מדריך Tableau איכותי, עדכני ויישומי, כזה שיבהיר לכם באופן ברור את היתרונות של הכלי ואת הערך המוסף שלו על פני האקסל, תוכלו למצוא מדריך Tableau במסגרת ההכשרות הקיימות בנאיה קולג’.
נאיה קולג’, מרכז ההדרכה הרשמי היחיד בארץ של Tableau מעסיקה צוות הדרכה מנוסה ומוסמך, המשתמש ב-Tableau ברמה היומיומית ועושה עבורכם  את החיבור האמיתי לתעשיה. בנאיה קולג’ תמצאו גם מדריך Tableau בשר ודם (-: וגם חומרי הדרכת טאבלו מודפסים ודיגיטליים.

נאיה קולג’ הינה מרכז הדרכה רשמי ויחיד בישראל של חברת Tableau

את הקורסים מעבירים מומחים מובילים של נאיה טכנולוגיות שיום-יום נמצאים אצל הלקוחות של החברה ומעורבים בפרויקטים מגוונים, כך שהם מביאים את הנסיונם ואת הערך המוסף לרמה גבוהה של ההדרכה יישומית ופרקטית.

נאיה קולג’ מציעים את הקורסים בתחום למשתמשים חדשים וגם למשתמשים מתקדמים שיש להם כבר רקע בסיסי ב-Tableau, וכן מאפשרים גמישות בבחירת מתכונת לימודים נוחה, בשעות הבוקר או בשעות הערב.

קורסי Tableau מוצעים גם במסגרת מסלולי הכשרה של BI Expert / Data Analyst, כאשר ניתן להירשם למודול ספציפי ולא ללמוד את כל המסלול.

לקבלת מידע אודות הקורסים שלנו:

מעוניינים? צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם!

צפו בהקלטות ממגוון ההרצאות במכללה:

Tableau for beginers:

Whats New in Tableau 2018:

Frozen in time -what tableau can reveal using the time axis:

WOW! – How to find hidden insights using tableau:

לקבלת פרטים אודות קורס tableau למתקדמים שנאיה קולג’ מציעה לחצו כאן